Przygotowanie imprezy integracyjnej to nie lada wyzwanie wymagające nie tylko kreatywności, ale też umiejętności logistycznych i interpersonalnych. Na organizatorów takiego wydarzenia czyha wiele pułapek – w artykule wyjaśniamy, jak ich uniknąć.

Wybór odpowiedniej lokalizacji na imprezę integracyjną

Jednym z czynników wpływających na sukces imprezy integracyjnej jest wybór lokalizacji. Powinna odpowiadać potrzebom uczestników i typowi organizowanego wydarzenia. Często popełnianym błędem jest urządzenie imprezy integracyjnej w niedostosowanym do tego celu lokalu – w którym np. brakuje przestrzeni do przeprowadzenia zaplanowanych atrakcji. Ponadto jeśli planuje się spotkanie w luźniejszej atmosferze, lepiej unikać zbyt szykownych miejsc, gdyż uczestnikom trudno będzie się zrelaksować. Działa to też odwrotnie – jeśli planujesz elegancką kolację, wybierz restaurację na właściwym poziomie.

Jako specjaliści od imprez integracyjnych w Gdańsku wiemy też, jak ważna jest spójna koncepcja wydarzenia. Poszczególne punkty programu powinny się ze sobą łączyć. Nie można też przesadzić z liczbą rozrywek – zbyt napięty harmonogram sprawi, że uczestnicy poczują się przytłoczeni i zmęczeni.

O czym pamiętać przy organizacji imprezy integracyjnej?

Podczas planowania imprezy integracyjnej warto zwrócić uwagę na aspekty techniczne – oświetlenie i nagłośnienie. Dobra jakość dźwięku i właściwie dobrane światło wpływają na komfort uczestników. Równie ważne są catering i obsługa kelnerska. Źle dobrana oferta gastronomiczna przekłada się bezpośrednio na niezadowolenie gości.

Wielu organizatorów zaniedbuje też kwestię bezpieczeństwa imprezy integracyjnej. W zależności od typu wydarzenia warto pomyśleć o wynajęciu ochrony, zapewnieniu opieki medycznej czy wykupieniu ubezpieczenia.

Ubiegły weekend mieliśmy okazję uczestniczyć w jednym z największych wydarzeń blogowych - See Bloggers 2016. Zawsze chętnie bierzemy udział w takich wydarzeniach i staramy się czerpać z nich to, co najlepsze nie tylko z punktu widzenia uczestnika, al ...