Organizacja eventu to nie tylko wybór odpowiedniej przestrzeni. Trzeba zadbać także o wiele innych szczegółów, które dopiero w połączeniu przekładają się na sukces wydarzenia. Dlaczego to zadanie warto powierzyć pro ...
Organizacja eventów to nasza pasja. Do każdej realizacji podchodzimy indywidualnie i z takÄ… samÄ… starannoÅ›ciÄ… i zapaÅ‚em. Jednak mimo wszystko czasem zdarzajÄ… nam siÄ™ wpadki – po eventowemu fuck-upy, czÄ™sto nie bÄ™dÄ…ce wynikiem naszego niedopatrzenia lecz siÅ‚y wyższej, ale dziÅ› nie bÄ™dziemy o nich pisać 🙂 Przedstawiamy Wam listÄ™ wpadek eventowych, których należy unikać. My podczas swoich realizacji bardzo dbamy o te punkty, mamy nadziejÄ™, że i Wy również 🙂
1. Oświetlenie
Każdy kto kiedykolwiek miaÅ‚ okazjÄ™ organizować event – konferencjÄ™, imprezÄ™ integracyjnÄ…, galÄ™ czy jakÄ…kolwiek innÄ… imprezÄ™ potwierdzi stwierdzenie, że dobre oÅ›wietlenie jest jednym z najważniejszych elementów. Jest ono istotne nie tylko dlatego, że tworzy nastrój i jest scenografiÄ… samÄ… w sobie, ale umożliwia wykonanie dobrych zdjęć z eventu. NiedoÅ›wietlona lub źle oÅ›wietlona sala sprawia, że wykonanie dobrych zdjęć staje siÄ™ niemożliwe. Przede wszystkim należy pamiÄ™tać o zapewnieniu odpowiedniego oÅ›wietlenia sceny, bÄ™dÄ…cej centrum wydarzenia, skÄ…d przemawiajÄ… oficjele, prelegenci, gdzie majÄ… miejsce wystÄ™py artystyczne, ale równie ważne jest oÅ›wietlenie architektoniczne przestrzeni oraz doÅ›wietlenie bufetów… chyba każdy lubi widzieć, co je 🙂
2. Nagłośnienie
Często firmy nagłośnieniowe tłumaczą się że dany obiekt ma kiepską akustykę i dlatego nic nie było słychać podczas konferencji czy koncertu. Naszym zdaniem nie ma złych lokalizacji, jest tylko źle dobrany sprzęt do danego miejsca. W dobie dzisiejszej technologii naprawdę można zrobić wiele- wystarczy trochę chęci i podejścia indywidualnego do konkretnej imprezy oraz oczywiście budżetu! Nie da się przecież zagrać imprezy plenerowej na tym samym sprzęcie co konferencji. Dlatego właśnie przy organizacji eventu w nowym miejscu tak ważna jest wizja lokalna z akustykiem.
3. Konferansjer
Konferansjer na evencie jest niczym gospodarz w swoim domu. Dlatego dobry brief i odprawa przed samą realizacją to podstawa! Obowiązkowa jest przede wszystkim znajomość klienta, jego branży i uczestników, osób przemawiających na scenie oraz oczywiście scenariusza i charakterystyki wydarzenia. Dostarczenie prowadzącemu niezbędnych informacji leży w naszym interesie dlatego zawsze należy pamiętać aby tego dopilnować.
Kwestię wpadek konferansjerów szerzej omówimy w kolejnym wpisie 🙂
4. Catering
Niestety żaden organizator eventów nie jest w stanie stworzyć takiego zaplecza, aby każdego uczestnika obsłużyć bez kolejki, ale może zminimalizować czas oczekiwania na posiłek. Przede wszystkim należy pamiętać o odpowiedniej liczbie punktów wydawczych, ich rozmieszczeniu oraz wystarczającej liczbie obsługi. Dodatkowo kluczową rolę odgrywa także oznakowanie terenu oraz wsparcie służb informacyjnych. Nie należy też zapominać, że rolą agencji eventowej, a więc naszą jest zadbanie o to, aby firma cateringowa znała scenariusz imprezy i mogła się do niego zastosować.
5. Warunki pogodowe
Odpowiedzialność event managera jest ogromna, ale wiadomo nie ma on wpÅ‚ywu na warunki pogodowe (jeszcze) zawsze jednak trzeba o nich pamiÄ™tać i siÄ™ odpowiednio przygotować. Chyba najwiÄ™kszÄ… zmorÄ… każdego event managera jest nagÅ‚e zaÅ‚amanie pogody. Z pewnoÅ›ciÄ… wszyscy pamiÄ™tajÄ… jak podczas Orange Warsaw Festival pod wpÅ‚ywem silnego podmuchu wiatru zawaliÅ‚ siÄ™ fragment jednej ze scen. Na caÅ‚e szczęście nikomu nic siÄ™ nie staÅ‚o i po kilku godzinach wszystko wróciÅ‚o do normy. Niestety organizatorzy belgijskiego festiwalu Pukkelpop nie mieli tyle szczęścia, kiedy to w wyniku silnej nawaÅ‚nicy zawaliÅ‚y siÄ™ dwie sceny zginęły 4 osoby i kilkadziesiÄ…t zostaÅ‚o rannych…. Dlatego zawsze należy pamiÄ™tać – Safety First! Można na różne sposoby eliminować wpÅ‚yw pogody zabezpieczajÄ…c odpowiedniÄ… iloÅ›ciÄ… zadaszeÅ„. Można dodatkowo zapewnić uczestnikom jednorazowe pÅ‚aszcze przeciwdeszczowe lub parasole. Åšledzenie prognozy pogody przed organizowanym eventem może być pomocne w przygotowaniu i odpowiednim zabezpieczeniu na wypadek niesprzyjajÄ…cej aury.
Może macie jakieś swoje wpadki którymi chcielibyście się podzielić? 🙂
Organizacja eventu to nie tylko wybór odpowiedniej przestrzeni. Trzeba zadbać także o wiele innych szczegółów, które dopiero w połączeniu przekładają się na sukces wydarzenia. Dlaczego to zadanie warto powierzyć pro ...
Na początku warto odpowiedzieć na pytanie co to tak naprawdę jest influencer marketing. Wg definicji z Wikipedii tłumacząc z języka angielskiego jest to forma marketingu w mediach społecznościowych, obejmująca rekomendacj ...