Organizacja eventów to nie tylko kreatywność i pomysłowość, ale także dbałość o wiele aspektów formalnych. W poniższym artykule przybliżymy zagadnienia związane z prawidłowym przygotowaniem imprez, tak aby spełni ...
Rok 2018 działa już pełną parą. Jak co roku początek jest bardzo powolny, bo to zamykanie i podsumowanie starego oraz cele i planowanie nowego. Wyjątkowo jednak, ku naszemu zdziwieniu, klienci zaczęli planowanie swoich eventów zdecydowanie szybciej. Co jednak przyniesie nam nadchodzący sezon, jakie są nowe trendy, zmiany i na co będziemy bardziej zwracać uwagę? Na podstawie własnych obserwacji, zidentyfikowaliśmy kilka elementów, które zdominują przestrzeń wydarzeń.
1. Ekologia
Ekologiczne postawy to już nie tylko moda, ale styl życia. Zdrowa żywność, bycie fit freakiem, segregacja śmieci i ich przetwarzanie, ochrona środowiska, ubrania z naturalnych materiałów, recycling i upcycling, czyli drugie życie starych rzeczy to tylko kilka z przykładów ekologicznych postaw. Ekologia coraz częściej zaczęła się również pojawiać w branży eventowej. Klienci poszukujący firm eventowych do organizacji konferencji, imprez integracyjnych, wydarzeń plenerowych czy eventów marketingowych coraz częściej skupiają się nie tylko na zabawie, ale także na ochronie środowiska i propagowaniu proekologicznego zachowania.
Jak wiemy potrzeba matką wynalazku więc na rynku nie brakuje obiektów dbających o ochronę środowiska, firm cateringowych serwujących zdrowe, naturalne jedzenie oparte na naturalnych składnikach i lokalnych produktach, firm oferujących szeroką gamę w pełni biodegradowalnych, ekologicznych produktów takich jak naczynia z otrąb czy papier wytwarzany z makulatury a także tych oferujących różnego rodzaju ekologiczne warsztaty. Ograniczenie zużycia papieru i tworzyw sztucznych, zminimalizowanie produkcji śmieci przed, w czasie i po evencie, wykorzystanie nowoczesnych technologii to tylko kilka sposobów, aby organizowany event był bardziej eko 🙂
2. Mundial
XXI Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej odbędą się w Rosji już w czerwcu. Zdecydowanie będzie to miesiąc zdominowany przez tę dyscyplinę, również ze względu na to, iż po raz pierwszy od 12 lat odbędą się z udziałem biało-czerwonych. Z tej okazji podczas imprez plenerowych nie może zabraknąć specjalnych stref piłkarskich z mnóstwem atrakcji takich jak dmuchane boiska, bramki radarowe, gigantyczne piłkarzyki, refleksomierze, siłomierze czy taneczne pokazy cheerleaderek oraz freestyle football. Awans naszej Reprezentacji Narodowej zaangażuje serca i umysły milionów polskich kibiców. Czemu zatem w specjalnych strefach kibica nie zapewnić im dodatkowo piłkarskiej rozrywki a organizatorom narzędzia do komunikacji z potencjalną grupą docelową? 🙂
3. Zawody sportowe
Tak jak pisaliśmy w poprzednim wpisie (czyt: https://enterteam.pl/pl/przeglad-sportowy-okiem-organizatora/) nie tylko miejskie kalendarze są zdominowane różnego rodzaju zawodami sportowymi, ale również firmy w ramach organizowanych imprez firmowych wybierają właśnie taką formę. Imprezy sportowe to sportowa rywalizacja oraz promowanie i propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia w sposób przystępny dla każdego uczestnika. Imprezy sportowe to również doskonała forma integracji pracowników. Wspólny wysiłek, rywalizacja drużynowa i indywidualna oraz dążenie do wyznaczonego celu wyzwalają prawdziwe emocje. Firmy decydują się nie tylko na turnieje piłki nożnej, siatkówki i koszykówki ale także wyścigi rowerowe, biegowe i pływackie, spływy kajakowe, regaty oraz wiele innych. Tego typu spotkania mogą się odbywać zarówno w okresie letnim, jak i zimowym, w wynajętym obiekcie sportowym, w siedzibie firmy, jako cykliczne lub jednorazowe spotkania.
4. Nowoczesne technologie
Rozwój technologiczny stał się nieodłącznym elementem naszego życia, a świat digital wpływa na otaczającą nas rzeczywistość. Dostrzegamy tego w każdej sferze naszego życia, również podczas organizowanych eventów, tych mniej i bardziej standardowych. Nowoczesne systemy komputerowej rejestracji czy transmisje on-line, rzeczywistość rozszerzona czy hologramy. Najnowocześniejsze systemy oraz technologie pomagają stworzyć ogromne i widowiskowe show, jednocześnie usprawniając obsługę uczestników czy wzbogacając promocję produktu. Niegdyś zadaniem eventów było przyciągnięcie uwagi uczestników, nie ważne w jaki sposób, dziś chodzi o aktywną interakcję i zaangażowanie jak największej grupy. Nie udałoby się to gdyby nie możliwość jakie daje nam digital, który daje nam niezliczoną ilość możliwości. Warto śledzić nowe rozwiązania oferowane przez specjalistów by być świadomym i nie bać się tworzyć! 🙂
5. Bezpieczeństwo
Z uwagi na panującą obecnie sytuację na arenie międzynarodowej wróżymy znaczny wzrost wymagań w zakresie środków bezpieczeństwa i możliwości obiektów, ponieważ staje się ono coraz ważniejszym czynnikiem. Częściowo wynika to z niedawnych ataków terrorystycznych, które ostatnio zostały skierowane właśnie na wydarzenia. Zrozumiałym jest, że wprowadziło to niepokój zarówno wśród organizatorów, jak i uczestników. Nie przewidujemy jednak kryzysu w branży eventowej : Coraz bardziej jednak koncentrować się będziemy na budowaniu lepszej świadomości na temat bezpieczeństwa imprez, zarówno tych większych, jak i tych mniejszych.
Może i Wy macie swoje jakieś przemyślenia, którymi chcielibyście się podzielić? Śmiało, zapraszamy do kontaktu! 🙂
Organizacja eventów to nie tylko kreatywność i pomysłowość, ale także dbałość o wiele aspektów formalnych. W poniższym artykule przybliżymy zagadnienia związane z prawidłowym przygotowaniem imprez, tak aby spełni ...
Na początku warto odpowiedzieć na pytanie co to tak naprawdę jest influencer marketing. Wg definicji z Wikipedii tłumacząc z języka angielskiego jest to forma marketingu w mediach społecznościowych, obejmująca rekomendacj ...