Dzień ślubu to jeden z tych dni, które pamięta się do końca życia. Każdy z nas marzy o tym aby był idealny i wyjątkowy. Niestety ceremonia ślubna i przyjęcie weselne to spore przedsięwzięcie organizacyjne oraz wiele trudnych decyzji do podjęcia. Nawet jeśli planujecie niedużą uroczystość a lista gości została ograniczona do minimum, podczas przygotowań łatwo zapomnieć o niektórych rzeczach, a nad innymi łatwo stracić kontrolę. Dlatego warto zastanowić się czy nie lepiej zrzucić ten ciężar z własnych barków i zatrudnić profesjonalną firmę zajmującą się organizacją ślubów i wesel. Mając do dyspozycji konsultanta ślubnego nie tylko zyskujecie bezcenny spokój, ale również oszczędzacie nerwów sobie i najbliższym.
Aby ułatwić Wam podjęcie decyzji prezentujemy 10 powodów, dla których warto skorzystać z pomocy wedding plannera i tym samym sprawić, aby dzień ślubu stał się jedną z najpiękniejszych chwil w życiu.

 

1. Wsparcie

Konsultant ślubny to dobre wsparcie w każdej sytuacji związanej z przygotowaniami do ślubu i wesela. Może być pomocnikiem i doradcą w kwestiach organizacji, etykiety, formalności, stylu czy rozwiązywania konfliktów. Dobry konsultant poradzi sobie z Waszymi ślubnymi rozterkami.

 

2. Doświadczenie i znajomość rynku

Konsultant ślubny spędza sporo czasu na zgłębianiu wiedzy odnośnie aktualnie panujących trendów na ślubnym rynku. Codziennie zapoznaje się z weselnymi nowinkami i na pewno pomoże Wam znaleźć dokładnie to, czego potrzebujecie.

 

3. Kompleksowa organizacja od A do Z
Współpraca z organizatorem ślubów zaczyna się w momencie wysłuchania Waszych oczekiwań podczas pierwszego spotkania, a kończy wraz z wyjściem ostatniego gościa po uroczystości weselnej. Oczywiście stopień zaangażowania i współpracy zależy od Was i może ograniczyć się do pomocy w wyborze lokalizacji, firmy cateringowej, zespołu muzycznego, fotografa i konferansjera.

 

4. Kontrola budżetu

Śluby i przyjęcia weselne to kosztowna sprawa. Dla Par, które nigdy wcześniej nie planowały tego typu wydarzenia, może być trudne określenie ceny wynajmu np. Dj-a czy profesjonalnego barmana. Konsultant ślubny sporządzi dla Was plan budżetowy oraz będzie go pilnował przez cały okres przygotowań, na bieżąco informując Was jaka jest sytuacja finansowa i na co możecie jeszcze sobie pozwolić.

 

5. Współpraca z najlepszymi podwykonawcami

Doświadczony wedding planner ma swoją sprawdzoną bazę kontrahentów – menadżerów hoteli, dekoratorów, florystów, fotografów, zespołów muzycznych, Djów i innych. Współpracuje z nimi i wie, który podwykonawca spełni Wasze oczekiwania idealnie wpasowując się w charakter Waszej uroczystości.

 

6. Umiejętność negocjacji

Umiejętności interpersonalne podczas negocjacji z podwykonawcami, pozwalają zaoszczędzić czas, nerwy a uzyskane rabaty dają możliwość urozmaicenia przyjęcia poprzez dodanie nadprogramowych niespodzianek.

 

7. Kreatywność

Dobry wedding planner zamieni Wasze oczekiwania odnośnie oprawy uroczystości, wystroju, tematu przewodniego w rzeczywistość.

 

8. Umiejętność działania pod presją

Praca konsultanta ślubnego to częste mierzenie się z różnymi wyzwaniami np. zorganizowanie przyjęcia w mniej niż 2 miesiące, rozliczenie się z podwykonawcami w imieniu Nowożeńców, szybka reakcja, gdy wydawana potrawa jest zimna, czy nawet awaryjne zostanie świadkiem z przyczyn losowych. Presja czasu, sytuacji to żaden problem 🙂

 

9. Oszczędność czasu

Wedding planner na bieżąco zbiera nowe informacje, uczestniczy w targach, konferencjach branżowych itp. Narzeczeni próbując zorganizować swój ślub samodzielnie podchodzą do tematu po raz pierwszy a to wszystko zajmuje bardzo dużo czasu. Przeszukiwanie Internetu, czytanie czasopism, pisanie maili, telefony, rezerwacje, spotkania – jeśli nie macie na to czasu, możecie liczyć na pomoc konsultanta.

 

10. Oszczędność pieniędzy

To prawda. Organizator ślubów pomoże Wam zaoszczędzić pieniądze i podpowie jak uniknąć kosztownych pułapek, jakie zdarzają się przy organizacji imprezy. Dodatkowo dzięki wedding plannerowi można uzyskać wiele zniżek od sprawdzonych podwykonawców.

A Wy co o tym sądzicie? Organizacja ślubu na własną rękę, czy z pomocą profesjonalistów?