Jednym z największych wyzwań event managera jest sam proces pisania oferty. Kreatywna, oryginalna, zwięzła i na temat, no i oczywiście spełniająca oczekiwania klienta – nie jeden organizator imprez zastanawiał się czy jest jakiś przepis na to jak napisać dobrą ofertę? Niestety nie ma, ale są pewne zasady, które pomogą Wam stworzyć ofertę mozliwie najbliższą oczekiwań klienta – poniżej przedstawiamy kilka wskazówek 🙂

1. Przeanalizuj przesłany brief, dopytaj o szczegóły

Zapytania od klientów spływają w różnej formie. Jedne są bardziej szczegółowe inne trochę mniej. Ważne, aby zawsze każdy brief dokładnie przeanalizować i doprecyzować zadając dodatkowe pytania. W końcu kto pyta nie błądzi 🙂

 

2. Zapoznaj się z działalnością klienta – misja, idee, wartości
Zanim zabierzesz się za przygotowanie oferty – koncepcji, założeń i celów zapoznaj się z profilem działalności klienta. Wiedza na temat misji, wartości oraz ewentualnych działań społecznych i marketingowych może być bardzo pomocna. Umożliwia nakierowanie na aspekty, które dla klienta są najważniejsze.

 

3. Zapoznaj się co do tej pory klient miał na swoich eventach

Koniecznie dopytaj jakie eventy do tej pory były organizowane. Każdy klient lubi jak jego event jest wyjątkowy, jedyny i nie powtarzalny dlatego do zadań agencji eventowej należy zaskoczenie klienta, przedstawienie oferty uwzględniającej dotychczas niespotkane rozwiązania.

 

4. Znajdź odpowiednią lokalizację – w miarę możliwości wybierz się na wizję lokalną

Niestety to co w internecie wydaje się piękne w rzeczywistości może nie być. Jeżeli proponujecie klientowi nową lokalizację, w której do tej pory nie byliście najlepiej wybrać się najpierw na wizję lokalną. Nie raz i nie dwa słyszałyśmy o sytuacji, kiedy klient się zdecydował na lokalizację, której wcześniej nie widział (i organizator też nie) a tuż przed samą realizacją okazało się, że obiekt jest w opłakanym stanie.

 

5. Daj wybór

Nie ma złych pomysłów są tylko różne gusta. Nie mamy wpływu na to co innym się podoba dlatego rozwiązaniem jest uwzględnianie w ofercie również alternatywnych propozycji tak aby klient miał wybór. Z reguły w zespole koordynatorów ze strony klienta znajduje się więcej osób dlatego mamy wtedy większą szansę, że nasze propozycje kogoś zainteresują.

 

A może Wy macie jakieś swoje magiczne sposoby na napisanie perfekcyjnej oferty? 🙂