Hostessy coraz częściej odgrywają ważną rolę w sukcesie eventu. Jakość personelu, jego zaangażowanie oraz profesjonalizm określa, jak dana firma jest postrzegana przez uczestników imprezy. Niezależnie od tego czy jest to konferencja, uroczysta gala, promocja marki czy targi, rola hostessy nie kończy się na uśmiechaniu i udzielaniu odpowiedzi na pytania. W rzeczywistości staje się ona reprezentacją firmy i pomaga budować relacje z klientami.
Idealna hostessa to taka, która wie o czym ma informować, dokładnie zna agendę imprezy oraz obiekt, gdzie event się odbywa ale przede wszystkim umie szybko i skutecznie zareagować. Z ust profesjonalnej i dobrze przygotowanej hostessy nigdy nie padnie sformułowanie „nie wiem”, bo to działa na klienta jak płachta na byka 🙂 Przez kilka lat funkcjonowania naszej agencji zauważyliśmy, że firmom zdarza się popełniać błędy przy zatrudnianiu hostess.
Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, jak ich uniknąć.

 

Wygląd, strój
Wizerunek oraz ubiór hostessy powinien być dopasowany do charakteru wydarzenia. Podczas konferencji i seminarium najczęściej sprawdza się klasyczny elegancki strój, w którym hostessa wygląda schludnie i może swobodnie pracować. Jeśli wygląd hostess ma w pełni nawiązywać do charakteru imprezy, wówczas do zadań agencji należy znalezienie odpowiedniego stroju. Nam zdarzało się np. zapewniać stroje na event w stylu kaszubskim, western, kasyno, morskim, gier planszowych i wielu innych. Może zdarzyć się również, że klient zażyczy sobie aby wszystkie dziewczyny były niemal identyczne tzn. równe „od linijki”, miały ten sam kolor i długość włosów. Wówczas warto upewnić się, czy fryzura na przesłanym przez hostessę zdjęciu jest aktualna, należy dopytać o wzrost a także o dokładną wysokość obcasów. Tak, tak…takie rzeczy nam też się zdarzają :-).

 

Szkolenie

Każdy event jest inny i różne są oczekiwania wobec pracowników. Przy zatrudnieniu personelu ważne jest, aby zapewnić im niezbędne informacje na temat firmy i produktu. Co to za wydarzenie, dla kogo, kim jest klient, kim są zaproszeni goście – to tylko kilka pytań, na które hostessy muszą znać odpowiedź. Dobrze przygotowany brief zawierający te informacje oraz dokładny podział zadań jest gwarancją, że hostessy będą odpowiadać na pytania kompetentnie i pewnie.

 

Supervisor

W celu zachowania sprawnej komunikacji i przepływu informacji, z ramienia agencji powinna zostać wyznaczona minimum jedna osoba tzw. supervisor odpowiedzialny za kontakt z hostessami. Wyznaczenie takiej osoby ułatwi nie tylko kontakt z Klientem, ale przede wszystkim ułatwi pracę hostessom – będą one komunikowały się z jedną osobą, która z kolei będzie miała pod kontrolą cały zespół.

 

Odprawa przed eventem

Odprawa pracowników jest nieodłącznym elementem każdej imprezy i wiedzą o tym wszyscy event managerowie, którzy przygotowują scenariusze wydarzenia. Podczas odprawy ważne jest dokładne omówienie m.in. zasad współpracy, obowiązków, przerw oraz zapoznanie hostess z planem obiektu, gdzie będą pracować. Nieomówienie obowiązków i zadań, jakie stoją przed hostessami może prowadzić do katastrofy.

 

Skorzystanie z usług agencji

W poszukiwaniu hostess warto jest skorzystać z usług agencji hostess lub agencji eventowej, które oprócz organizowania eventów, często świadczą usługi wynajmu personelu na imprezy. Każdy klient, który zdecyduje się na współpracę z taką agencją ma do dyspozycji bazę hostess, modelek, modeli, promotorów, animatorów, prezenterów oraz koordynatorów. To pozwala idealnie dopasować poszczególne osoby do specyfiki wydarzenia. Agencje znają potrzeby klienta i zatrudniają dziewczyny, które spełniają nawet najbardziej restrykcyjne wymagania.
Pamiętaj, że hostessa jest wizytówką firmy podczas eventu. Znalezienie odpowiednich pracowników może być wyzwaniem. Aby uzyskać więcej informacji na temat wynajmu hostess oraz otrzymać ofertę, napisz do nas na biuro@enterteam.pl.

 

Coraz częściej dostajemy od Was zapytania dotyczące organizacji ślubu i wesela w plenerze. Pytacie m.in. o oprawę scenograficzną oraz temat przewodni imprezy weselnej. Cieszymy się, że Młode Pary chętnie decydują się na taką formę organi ...